- junavaunut törmäsivät pääkaupunkimme rautatieaseman seinään aamuruuhkassa ilman ainuttakaan vakavampaa henkilövahinkoa. (ihme!)
- työpäivä meni rattoisasti tutustumalla virolaisiin eriskummallisiin nimiin
- kenkäkaupassa näin elämäni ensimmäistä kertaa myymälävarkaan itseteossa. Lipesi sulavasti ovesta ulos, mutta onneksi hälyt rupesivät soimaan. Lähti reppana pinkomaan karkuun. Toivon todella, että vartija sai mokoman kiinni.
- junassa tein jotain sellaista, josta olen haaveillut viisi - todellakin - viisi vuotta! Avasin kirjan kannet ja aloin lukea. Ja se opus ei ollut koulukirja, työhön liittyvä kirja eikä satu. Vaan ihka oikea romaani. (Mainittakoon vielä, että kyseinen kirja ei ollut käynyt käynyt kaupaksi edellisellä kirppiskerralla siskoni pöydässä ja jotenkin ihmeen kaupalla se oli nyt päätynyt minulle. Sattumalta löysin sen, kiinnostuin ja sujautin käsilaukkuuni. Nyt se alkaa: nautiskelu elämän pienistä iloista...)
Jotenkin olo oli helpottunut, kun pääsi kotiin. Omaan lintukotoon pois pahasta maailmasta. Oikein sydän heittää sykkyrää, kun valot heijastuvat ikkunoista. Siellä sisällä on niin kotoista ja lämmintä. Ja pari kolme suloista vekaraa, jotka iloisesti kaulaan kapsahtavat.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti