Verkot toivat tullessaan toutaimen, lahnan ja monta monta sulkavaa. Kuhaa ei tällä kertaa. Harmi. Suvi ja Ossi esittelevät saalistaan.
Poikien kalastushimo ei ole vuoden aikana laantunut mihinkään. Päinvastoin, nyt on joka lapsella komeat virvelit joilla kelpaa veivailla. Neiti Nokkonen kalastaa nykyään siinä missä pojatkin, eikä epäröi kanniskella saaliitaan Mummin ja Papan tykö näytille. Perkuuhommiin Neidille pitäisi kyllä saada ikioma puukko.
Onneksi lasten kiinnostus ei lopu kalastamiseen, vaan ovat omaksuneet kunnon kalamiehen elkeet. Perkuupuuhat kuuluvat asiaan siinä missä syöminenkin. Ruodot ei haittaa ja niiden perkuu alkaa pikkuhiljaa sujua itsekin. Ai niin ja isoenolta opittu lausahdus: "roska-kaloja ei oo olemassakaan"...
Ihan paras toi Suvin silmäote! :D
VastaaPoista//Mir
Ihania kesäisiä kalakuvia:)
VastaaPoista/Mustis