torstai 7. elokuuta 2008

Peace

Hullu Puutarhuri iloitsee. Peace on miltei ruokalautasen kokoinen ja niin ihana - ihana. Muutoinkin Puutarhuri myhäilee tyytyväisenä, sillä toukokuussa tyhjyyttään ammottavat uudet kukkapenkit ovat kasvaneet kukkarunsaudessaan kohisten. Onnistumisen ilo on suuri. Perunat, porkkanat, sipulit, herneet, mansikat ja kaikki kasvimaan yrtit ovat antaneet satoa runsain mitoin. Tomaatit odottavat yhä punastumistaan karvainen kurkku seuranaan.

Kesä on ollut Puutarhurin mittakaavassa erinomainen. Niin paljon on aherrettu, satoja taimia istutettu ja kylvetty, rakennettu, maalattu, kitketty, haketettu, katettu. Uusia penkkejä on tänä vuonna syntynyt kuusi, eikä mitään pieniä piperryksiä vaan isoja - isoja. Ja vanhoja on laajennettu. Herra Mies on kiitettävävsti ahertanut kiviprojektiensa kimpussa. Hakenut peräkärrykaupalla isoja ja pieniä, pyöreitä ja lohkoisia kiviä mistä milloinkin. Siinä välissä on syntynyt takaterassi, valmistunut parveke, noussut köynnöskaari.

Piha alkaa näyttää pikkuhiljaa yhä kauniimmalta. On kuin menisi tutkimusretkelle paratiisiin, kun astuu ovesta ulos!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti