perjantai 28. elokuuta 2009

Tupakka tappaa


Nelivuotiaat pojankoltiaiset ovat alkaneet salaa tupakoimaan. Risutupakat suussa sauhuttelevat menemään ja keskustelevat asiantuntevasti samalla toisilleen.

E: " Tupakasta voi tulla vakavia keukkosailauksia"
O: " Joo-o ja se voi jopa kualettaa"
E: " Nii. Jos tupakoi - nii solmet muuttuu keltasiks"
O: "Mä e ainakaa ikinä polta, koska tutokaa ei tukkaa"

Ja niin he nyökyttelevät toisilleen ja puhaltelevat risukepakoillaan huulet törrössä.On tainnut terveyskasvatus mennä hyvin perille! Ja mikäpäs sen parempi. Aski päivässä on sama ku 40 kiloo ylipainoo. Aiheuttaa 50 eri sairautta, josta 20 johtaa kuolemaan. Ja joka tupakka vähentää 17 minuuttia elinajasta. Vuodessa 1500€ rahanmenoo. Ja työnantajalle ylimääräistä menoa tupakoivasta työntekijästä 2000 € vuodessa. Että toivon tosissani ettei jälkikasvu ala koskaan tupakoimaan.
Posted by Picasa

2 kommenttia:

  1. Jah, jah! Saikohan pojat inspiraatiota Kallion kaduilta - kävelymatkan aikana bongailivat innokkaasti kadulle viskeltyjä natsoja. Vähän ihmeteltiin, että mistä moinen :D

    - M

    VastaaPoista
  2. Viimeisenä se tärkein pointti ;)

    Leikkitupakat on kans hurjan näköisiä, kun tenavat niitä "polttaa". Savuaa ja ihan kuin oikeita!

    VastaaPoista