sunnuntai 2. elokuuta 2009

Löytöjä - löytöjä - ja vielä kerran löytöjä!

On monta hyvää syytä pitää kirppispöytää:
1) pääsee turhasta tavarastaan eroon ja omat tavarat jatkavat eloaan jonkun toisen aarteena mieluummin kuin kaatiksella :-)
2) tienaa taskurahaa ja voi hyvällä omalla tunnolla ostella kirpparilta roinaa ja rompetta. Ikäänkuin vaihtaa omiaan.
3) samalla kun käy järjestelämässä omaa pöytää, voi bongata kaikki uudet pöydät ja niiden aarteet.

Kohtaan 3 vedoten, tässäpä viime viikkojen parhaimpia paloja kuvien kera. ( ja voi. Kadehdin niin kovasti muiden bloginpitäjien hienoja kuvankäsittelyjä , kuvien reunuksia ja sijoittelua. Omalla halpiskameralla otoksetkin kun ovat mitä ovat, lähikuvien tarkkuus on miltei säälittävää. Mutta koittakaa kestää ja jos joku keksii antaa vinkkejä - niin kiitos!)

Nämä 4 ruokalautasta maksoivat yhteensä 2€.

Näistä kolmesta ruokalautasesta köyhdyin hurjat 0,10€...

Tällaisia Villeroy&Bochin valkoisia pikkulautasia sain 6kpl 1€lla. Ei paha. Reunoja kiertää nätin brodeeraukset, joita ei kuvasta juuri huomaa...


Sitten söpösiä ruusulautasia kullatuilla reunuksilla. 6 kpl 2€.


Näitä lasisia jälkiruokalautasia sain 6kpl 2€:lla. Sopivat hyvin lapsille vaikka leipälautasina!


Näihin pikkuruisiin ruusukuppeihin kuului somat lusikatkin. 2 kpl oli myynnissä ja maksoi yhteeensä 1,50€. Ostin nämä lapsille leikkimökkiin. Ovat niin pienet ja suloiset!


Sievä valkoinen kannu löytänee uuden kotinsa lasten mökistä. Maksoi 1,50€.


Ja lopuksi nämä ruusuruukut, 1€ kpl.

Tässä nämä lasi/posliiniesineet. Muutama muukin juttu löytyi, niistä enemmän toisella kertaa....

3 kommenttia:

  1. Kauniita lautasia ja edulliset hinnat :)
    Noi kolme kohtaa kolhti muhun ainakin :D
    Jotain tuollaista teekannua, kahvipannua mäkin oon koittanut löytää... Kirppiksellä oli vanha alumiininen suht pieni kahvipannu, ei kantta eikä kripaa, 4e! Hah, hah. Jollakin vaikeuksia luopua omastaa? Etsintä jatkuu toiveekkaana..

    VastaaPoista
  2. Ai niin mulla on käytössä picasa-kuvankäsittely ohjelma. En tie kuinka se on koneesen tullut? kätevä. Meidän kameralla ei saa teräviä lähikuvia, nyt kuvaan kauempaa ja rajaan sitten :) ja valoyuksen muuttaminen ym onnituu

    VastaaPoista
  3. Ihania löytöjä!!!
    Googleta Picasa ja lataa ilmainen kuvankäsittelyohjelma. Sillä saa tehtyä kaikkea kivaa tosi helposti!!

    VastaaPoista