maanantai 28. heinäkuuta 2008

Ryhmämatkailua saaristomerellä

Viikonloppu ei mennyt alkuperäisten suunnitelmien mukaan, sillä matkaan tuli monta mutkaa. Alemyynneistä ostetut bilehiletykset saivat jäädä odottamaan uusia rientoja, sillä aikuisten risteily vaihtui kädenkäänteessä päiväristeilyksi lasten kera. Ei muuta kuin jalkaan mukavimmat mahdolliset kengät ja päälle vaatteet, joista ei ruokatahrat paista läpi.

Kymmenen vuotta takaperin meitä oli kaksi, nyt yhtäkkiä kymmenen, joten jouduimme lunastamaan lippumme ryhmämatkailijoiden puolelta. Kuvitella: neljä aikuista ja kuusi lasta on yhtäkuin Ryhmä Rämä.

Ryhmä Rämä raivasi itselleen tien tuplaleveällä panssarivaunusaattuellaan samalla, kun komppania karjahteli eritaajuisia yhtäaikaisia huudahduksiaan. Porukasta ei voinut eksyä, jos vain piti korvansa auki! Ryhmä Rämä jätti ruokintapaikoillaan jälkensä ja herätti vilkasta keskustelua naapuripöydissä. Ei ollut tylsää hetkeä kanssamatkustajilla, kun he silmä kovana seurasivat ryhmän jäsenten iloittelua pöydän alla konttaillessa sekä tuoleilla tanssiessa.

Rämäpäistä huolimatta matka oli tapahtumarikas, mieleenpainuva ja onnistunut. Lasten ja aikuisten mieleen. Tosin poikkeus vahvistaa säännön. Eräs jäsen karjui suoraa huutoa koko laivasta ulostautumisen ajan. "Huono reissu", tokaisi ohikulkija. Onneksi Isännällä oli huumori tallella ;-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti