Veljekset odottavat naamiaisia innokkaina. Irokeesitukat ojossa, sotamaalaukset poskissa ja villejä huutojaan ulvahdellen. Välillä käyvät nurmikolla tanssimassa sadetanssia tai ampumassa nuolilaan kettuja. Täpinöissään ovat - sanoisin. Neiti Nokkonen saa tärkeänä esittää Intiaanin Liljaa.
**
Eräänä iltana unohdin rasvaisimmasta rasvaisen Essexin voidetuubin poikien huoneeseen. Pahaa aavistamatta hiivin vielä nukkuville Hiawathoille kuiskimassa hyvät yöt. Kauhukseni huomasin avatun ja puoliksi puristetun voidetuubin sängyllä. Tapeteissa oli onneksi vain yhdet aiemmat kädenkuvat, kirjaston kirjatkin näyttivät normaaleilta, huh. Lopulta huomasin, että Eeron pyjama ja pyjaman housut oli yltäpäältä paksun rasvamönjän peitossa. Taisi atooppinen iho tarvita oikein kunnon rasvakylvyn!
**
Hullun Puutarhurin uusin keksintö oli käyttää yksi ränsistynyt ja reikiintynyt räsymatto tukahduttamaan ohdakkeet, pujot ja juolat uuden ruusupenkin tieltä. Peukalo keskellä kämmentä pyysi Herra Miestä nakuttamaan maton nauloilla kiinni työmaakopin seinään. Ettei rikkikset saa pienintäkään ulospääsyreikää. Nakutteli aikansa, kunnes tuli äkkilähtö. Mustanaan kimalaisia kintuissaan Herra Mies jätti vasaroinnin sikseen. Pörriäisillä oli pesä työmaakopin alla! "Ei ne pistä!" oli Herra Monnistakin sanonut. "No ei niin - ole hyvä ja vasaroi vaan itse" Herra Mies ojensi vasaran. Vasaraan Puutarhuri ei koskenut, mutta ruusujen istuttelu sai aivan uudenlaisen jännitysmomentin!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti