torstai 4. elokuuta 2011

CARS 2 - fiiliksiä

Kiitos rakkaan pienen sisareni saimme viettää lasten kanssa eilen harvinaisen ja erilaisen aamupäivän CARS 2-ennakkonäytöksessä. En olekaan käynyt sitten elokuvissa Robin Hoodin jälkeen ja niin - kauheata myöntää - siitä on kulunut jo 1,5-vuotta.
Elokuva oli vauhdikas jännityspläjäys, jonka monimutkaiset juonenkäänteet olivat turhankin haastavia alle kouluikäiselle (tai ainakin kaltaiselleni blondille). Kilpurikisojen juoneen oli ympätty mukaan agentteja ja vakoojapahiksia, jotka selvittelivät biobensan ja lasersäteiden omituisuuksia. Tapahtumat etenivät hurjalla vauhdilla ja mietin miten silmät pysyvät vauhdissa mukana! Väkivaltaa ei myös säästelty: 6-vuotiasta poikaa pelotti kovasti viimeisessä kisassa, jossa Salama oli kuoleman vaarassa vakoojien yrittäessä tehdä kaikkensa Salaman tuhoamiseksi. Hurjuusasteeltaan koin monia yhtäläisyyksiä James Bondien ja tämän Cars 2:n välillä. Agenttien autot oli varusteltu mitä ihmeellisemmillä ominaisuuksilla... Kisoja käytiin viidessä eri maailmankolkassa ja etenkin Tokion ja Pariisin kisat oli hienosti tehty paikkojensa veroiseksi. Paras olento oli ehdottomasi hinausauto Martti, joka keräsi minun ja lasten täydet sympatiapisteet.
Kokemuksena hieno Kinopalatsi isoine saleineen oli upea, kun vertaa paikalliseen pikkunäyttämöön, jossa penkit on sijoiteltu niin liki, ettei edessä istuvien katsojien takaa kykene näkemään kuin kuvan yläosan. Nyt ei ollut sitä ongelmaa. 3D-lasit toivat oman huikean momenttinsa, vaikka Ossi totesikin leffan jälkeen: "muuten ihan kiva, mutta miksi niitä laseja oli pakko pitää?!"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti