keskiviikko 2. huhtikuuta 2008

Olipa kerran Neiti Kevät...

...joka tulla rymisteli paikalle ja teki lumelle katoamistempun. Nostatti piipat mullasta - avasi krookuksien ja leskenlehtien nuput. Lennätti kumeasti töräyttelevät laulujoutsenet paikalle ja sai aikaan metsälintujen aamukonsertin.

Yksinkertaisesti olemuksellaan teki iloisen mielen - onnellisen odottavan olotilan.

Neiti Kevät kohtasi myös Pojat. Keskenään ulkoillessaan oli Isoveli viskannut kumisaappaat, villasukat ja sukat pois. Innoissansa käyskenteli lilluvan märällä nurmikolla ja tyynen rauhallisena ilmoitti: "Kevät on tullut".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti