sunnuntai 4. tammikuuta 2009

Kevät keikkuen tulevi


Hullu Puutarhuri alkaa virittäytyä kesään. Se näkyy ensimmäisenä siinä, että hän katselee yhä uudestaan ja uudestaan viimekesäisiä kuvia pihastaan. Väliin tuumailee mietteliäästi: hmmm - hmmm. Ja pohtii, minne voisi laittaa muutaman uuden penkin.

Penkeistä puhuttaessa Puutarhuri tarkoittaa tietenkin perennapenkkejä, kesäkukkapenkkejä ja yrttipenkkejä. Niitä hän suunnittelee muutaman lisää, ehkäpä tulevan kirsikkapuu / luumupuu -polun varrelle.

suviruusun suvi

Vastentahtoisena Puutarhuri taistelee Järkeään vastaan. Hänen mielensä tahtoisi osallistua moniin moniin siemenketjuihin, Lundiahyllyjen pursuillessa jo vanhoja pussukoita, Herra Miehen mielestä "ihan riittävästi". Puutarhurin mielestä siemeniä ei voi olla liikaa. Aina on otettava huomioon itämättömät ja ne, jotka lähtevät kasvuun vasta vuosien päästä. Orvokin ja tomaatin siemeniä suunnittelee kylvävänsä, kunhan Hetki on kohdalla.

Oikea Hetki on Täysikuu.

Vink. Vink. Viimeisimmässä Yhteishyvässä oli hieno ohje taimivauvatelineelle ikkunan eteen. Nimittäin, jos Lundia-hyllyt ei sittenkään riitä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti