tiistai 14. heinäkuuta 2009

Tangomarkkinoiden tunnelmissa ja "hiljaa yössä"


Rakastan tangoja - niiden vahvoja tulkintoja, melankolista tunnelmaa. En tiedä, mistä mieltymykseni juontaa juurensa. Liittyykö lapsuudenkotini ainaisiin Radio Suomi - sävelmiin, vaiko kenties nuoruudentoilailuihin, joihin tangotaistelujen tunnelmat niin hyvin sopivat! Kaikki kaikessa - nyt aikuisena tangomusiikki on kertakaikkiaan pop.

Suosikkejani ovat iki-ihana Hopeinen Kuu, Lapin Tango ja uusimpana modernisoitu huipputulkinta kakkoseksi tangokisassa jääneeltä Kaija Lustilalta Uniklubin "Näiden Tähtien alla".

Vielä, kun taipuisi tangoon... Ottaisi parit habanerat ja siitä se taas lähtee! Tahtoo tanssimaan!

Kukkakuvia illan hämyssä, ylimpänä harmaa käenkukka, keskellä ritarinkannus ja alimpana maariankello - kaikki omia kasvatteja, siemenet ystäviltä saatuja!

1 kommentti:

  1. Vanha pelargonia -kappale on hyvä, mutta muuten musiikkimakunne kehitys hieman huolestuttaa 8)

    t. Sys

    VastaaPoista