Hitsit - että tykkään tästä työstä! Ihmiset ovat olleet enimmäkseen ihania ja voi että, miten mielenkiintoisia elämänkertoja olen kuullut!
Tätä ennen minulla ei ollut aavistustakaan siitä, mitä oikeasti tekee esimerkiksi särmääjä, liikenteenhoitaja, elementtisaumaaja, he-vi-päällikkö, pullopoika, mastomies saatikka oppisopimus-apumies. Nyt olen jo aika haka tietämään, mitä haittaa voipi olla vaikkapa sinolista, painomusteesta tai hiomalaitteesta.
Istunnon aikana saan kuulla kattavan kuvauksen kyseisen työn sisällöstä, herisyttävän kuvauksen sukujuurista ja sukua riepotelleista tautitapauksista. Minulle kerrotaan myös kaunistelematon tarina vallitsevasta elämäntilanteesta sekä meneillään olevista kriiseistä. Saan ottaa osaa myös moniin vaivoihin ja kolotuksiin, mutta ennen kaikkea kuulen miten esimiehen kanssa tullaan toimeen. Mielenkiintoista on arvailla paljonko kyseinen henkilö saa pisteitä päihdekyselystä, kuuleeko hän heinäsirkkoja lainkaan ja paljonko keuhkoissa on voimaa.
Katsaus on hyvin kokonaisvaltainen ja tämän työn voima on ehdottomasti palkitsevuus. Ihmiset tuntuvat oikeasti ottavan ilon irti siitä, että kerrankin jollakin on aikaa juuri itselle, omalle tarinalle. Ei kiirettä minnekään - vain tämä hetki.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti