maanantai 25. huhtikuuta 2011

Kuusamoon....

... kaipaan minä Kuusamoon... ...yli 10 vuotta on siitä, kun viimeksi siellä vierailin. Tällä kertaa ensimmäisenä tuli käytyä Rukatunturin Vuoristolääkärissä ja Kuusamon Apteekissa. Onneksemme alkaneet taudit saatiin pikaisesti tyrehdytettyä, jotta pääsimme nauttimaan täysin siemauksin verrattomasta seurasta ja Pohjoisista maisemista.
Maisemat olivat kerrassaan mahtavat - etenkin Oulankajoen Kiutakönkäillä, jossa sulamisvesiä riitti ja koski pauhasi komeasti! Ossi bongasi kuukkelin ja maakotkan, voi ihmettä!!



Rukakeskus olikin muuttunut todelliseksi alppikyläksi ja vanha kunnon SkiBistro oli palanut tuhkaksi. Paikalle oli tuotu säälittävät parakit. Mutta kylläpä sielläkin munkki maistui.

Parhaiten lapsille maistui munkkien lisäksi Riipisen kuuluisat muikut. Slurps. Hyviä olivat. Poronkäristystäkin veljekset santsasivat oikein urakalla.
Sketsihahmokilpailutkin pidettiin reissumme huipennukseksi ja paluumatkalla sitten kävimme Kuusamon suurpetokeskuksessa moikkaamassa Juuso- ja Nätti-karhuja.

Sitten Pohjanmaan kautta kotio! Upea reissu ja itselläkin syttyi pienenpieni kipinä mutkamäkeen. Jospa ensi kerralla pääsisi lastenrinteestä vaikkapa Vuosseliin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti