keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Noita-Akkojen vallankumous

Noita-akka rivistö on tänäkin vuonna kasvanut taas muutamalla komistuksella. Tosin tänä vuonna Futisveljekset eivät halunneet tehdä noitia vaan jalkapalloilijoita. Mikäs siinä.
Modernit Martat kävivät myös viikonloppuna lasten kera luonamme ja tulos oli komea: virpomisvitsoja, toinen toistaan kauniimpia!! jee - pääsiäinen on pian!

Kun mies lähtee työmatkalle, on erittäin todennäköistä, että joku lapisista sairastuu. Ei ollut eka kerta eikä taatusti viimeinenkään, mutta nii kävi tälläkin kertaa. Onneksi ei mitään vakavampaa, kuin kuumeilua ja flunssaa, mutta silti kurjaa kun koko pesueen tekisi mieli oleilla ulkona keväisissä hommissa.
Kävin silti pikkaisen pihalla, ja ette arvaakaan miten paljon riemastuin:
- komposti on herännyt eloon ja muhii mukavassa lämmöissä. Pinta oli alentunut ainakin 20cm ja nyt taas mahtuu tavaraa reilusti eli runsaasti.
- luulin, että viime syksynä käytin kaikki multavarastoni, mutta jiihaa - lumikasan alta pilkotti vielä kuution-kahden kokoinen kasa. Ja eipä muuta kuin taimia koulimaan uudella innolla. Tässä basilika-rykelmä odottelee vielä pääsyä omille tonteilleen: - pihan yli lensi viisihenkinen joutsenperhe torviaan toitotellen. Tuli ihan Sibelius-elokuva mieleen. (näin myös västäräkin, tiaiset pes'äpuuhissaan ja runsain mitoin harakoita ja raakkuvia variksia. Metsässä kyllä rummutti palokärkikin ja naapurin isännän moottorisahan melodiat saivat hyvin kotoisan fiiliksen.)
- ensimmäinen keltainen krookus kurkisteli kukkapenkistä.
- huomasin, että muutaman viikon takaiset pönttöpäivien aikaansaannoksille oli isäntä löytänyt sopivat puut. Nyt vaan asukkeja oottelemaan... Tässä Ossi maalaamassa omaa pönttöään...
Suvin pönttö on luonnollisesti vaaleanpunainen!
Tipitii tipitipitipitii - kevät on , vallaton!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti