Kun mies lähtee työmatkalle, on erittäin todennäköistä, että joku lapisista sairastuu. Ei ollut eka kerta eikä taatusti viimeinenkään, mutta nii kävi tälläkin kertaa. Onneksi ei mitään vakavampaa, kuin kuumeilua ja flunssaa, mutta silti kurjaa kun koko pesueen tekisi mieli oleilla ulkona keväisissä hommissa.
Kävin silti pikkaisen pihalla, ja ette arvaakaan miten paljon riemastuin:
- komposti on herännyt eloon ja muhii mukavassa lämmöissä. Pinta oli alentunut ainakin 20cm ja nyt taas mahtuu tavaraa reilusti eli runsaasti.
- luulin, että viime syksynä käytin kaikki multavarastoni, mutta jiihaa - lumikasan alta pilkotti vielä kuution-kahden kokoinen kasa. Ja eipä muuta kuin taimia koulimaan uudella innolla. Tässä basilika-rykelmä odottelee vielä pääsyä omille tonteilleen:
- ensimmäinen keltainen krookus kurkisteli kukkapenkistä.
- huomasin, että muutaman viikon takaiset pönttöpäivien aikaansaannoksille oli isäntä löytänyt sopivat puut. Nyt vaan asukkeja oottelemaan... Tässä Ossi maalaamassa omaa pönttöään...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti